Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu (HTMYO) kalite politikası ve stratejik hedefleri; Yükseköğretim Kurulu Kalite Kurulu, YÖDAK, TYYÇ, EPDAD ve MEB Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi kalite stratejisi kapsamında hazırlanmıştır.
Bu çerçevede hazırlanan Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu kalite stratejik hedefleri aşağıdaki şekilde sunulmuştur:
- Üniversitemizin Misyon ve Vizyonu
Üniversitemizin Misyonu:
- Çağın gerektirdiği yetkinliklerle donatılmış, uygulamalı eğitim ile meslek edinmiş, girişimci ve sosyal becerileri yüksek bireyler yetiştirmek,
- Bilimsel araştırma geliştirme faaliyetleri ile bölgesel ve ulusal sorunlara yönelik çözümler sunmak,
- Paydaş iş birlikleri ile bölgenin kalkınmasını amaçlayan projeler üretmek.
Üniversitemizin Vizyonu:
Araştırma geliştirme ve akademik kapasitesi sayesinde üretilen bilgiyi; paydaş işbirlikleri ile yerel kalkınma projelerine dönüştüren, yetiştirdiği araştırmacı ve insan kaynağı ile bölge ve ülkesinin gelişimine ışık tutan ve katkı sağlayan yenilikçi ve girişimci bir üniversite olmak.
- Yüksekokulumuzun Misyon ve Vizyonu
Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu, düşüncede özgür, mesleki ahlâka sahip, sosyal ilişkileri güçlü, çağdaş bir öğretim kültürü oluşturarak kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda nitelikli ara insan gücü yetiştirmek, yerel ve bölgesel düzeydeki girişimcilik ve istihdam potansiyelinin ortaya çıkmasına yardımcı olarak ekonomik ve toplumsal gelişmeye katkı sağlayıcı, mesleki açıdan yetkin, toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmeyi misyon edinmiştir.
Vizyonumuz; çağdaş mesleki eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve standartlara sahip, ürettiği bilgi, verdiği eğitim ve hizmetle, evrensel değer ve uluslararası mesleki standartlara uygun nitelikli meslek elemanları yetiştiren, üniversite-sanayi-kamu işbirliğini temel alan yenilikçi, girişimci, paylaşımcı, sanayi ve hizmet sektörünün tercih ettiği, ulusal ve uluslararası saygınlığı olan bir eğitim kurumu olmaktır.
- Kalite Politikası
- Ulusal ve bölgesel kalkınmaya katkı sağlamak.
- Kamu kesimi ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli işgücünün sayısını artırmak
- Yükseköğretimde ortaya çıkan bilimsel bilgi ve yenilikleri toplumsal fayda için de kullanmak
- Kalite güvencesi çerçevesinde yapılan tüm eğitim ve araştırma faaliyetlerine iç ve dış paydaşları dâhil etmek
- Kalite süreçlerinin ve iyileştirme faaliyetlerini sürdürülebilir kılmak
- Tüm iç ve dış paydaşların güvenini sağlayarak memnuniyetlerini artırmak
- Üniversitemiz ve Birimimiz Stratejik Hedefleri
ÜNİVERSİTEMİZİN STRATEJİK HEDEFLERİ 2022-2026 | HTMYO STRATEJİK HEDEFLERİ 2022-2026 |
A1.EĞİTİM-ÖĞRETİMİN KALİTESİNİ GELİŞTİRMEK | A1. EĞİTİM-ÖĞRETİMİN KALİTESİNİ GELİŞTİRMEK |
H1.1. Ön lisans, lisans ve lisansüstü eğitimi kapasitesini artırmak H1.2. Akademisyenlerin nitelik ve niceliğini arttırmak H1.3. Mesleki yeterlilik sahibi ve gelişime açık öğrenci yetiştirmek H1.4. Öğrencilerimizin kişisel ve sosyal yetkinlik kapasitesini artırmak H1.5. Uzaktan eğitim kapasitesini ve etkinliğini artırmak H1.6.Öğrenci ve öğretim elemanlarının yurt içi ve yurt dışı hareketliliğini artırmak | 1. Programlarımızda öğrencilerin mezun olurken gerekli niteliklere ve yeterliliklere sahip olması için öğrenci merkezli bir eğitim sistemini benimsemek 2. Yüksekokulumuzda akreditasyonu sağlanmış program sayısını artırmak 4. Öğrencileri kalite süreçlerine dâhil etmek ve onların öneri ve eleştirilerini dikkate alarak memnuniyeti artırmak 5.Akademisyenlerin gelişimini desteklemek 6. Eğitim ve öğretim faaliyetlerini izlemek, güçlü ve zayıf yönlerimizi tespit ederek sürekli iyileştirmek
|
A2. ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME FAALİYET KAPASİTESİNİ YENİLİKÇİLİK EKSENLİ ARTIRMAK | A2. ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME FAALİYET KAPASİTESİNİ YENİLİKÇİLİK EKSENLİ ARTIRMAK |
H2.1. Ulusal ve uluslararası düzeyde proje sayısını arttırmak H2.2. Üniversitede yürütülen AR-GE ve proje sonuçlarını yenilikçi ürünlere dönüştürmek H2.3. Ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel yayın sayısını arttırmak
| 1. Yüksekokulumuzda ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan projeleri desteklemek ve sayılarının artırılması için teşvik etmek 2. Yüksekokulumuzda AR-GE ve proje faaliyetlerinin sayısını artırmak 3. Akademik personeli ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel yayın sayısını arttırması için teşvik etmek
|
A3. KURUMSAL KALİTE KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK | A3. KURUMSAL KALİTE KÜLTÜRÜNÜ GELİŞTİRMEK |
H3.1. Kalite geliştirme faaliyetlerine dair farkındalığı arttırmak H3.2. Kurumsal memnuniyeti arttırmak H3.3. Yönetim bilişim alt yapısını geliştirmek
| 1. Kalite güvence sistemi konusunda kurum farkındalığını artırmak 2. Kalite süreçlerine dış paydaşları dâhil etmek 3. Yüksekokul fiziki alt yapısını ve sosyal alanlarını geliştirmek 4.Kalite güvence sistemi faaliyetlerini düzenli olarak izlemek ve sürekli iyileştirmek |
A4. TOPLUMSAL KATKIYA VE BÖLGESEL KALKINMAYA ODAKLANAN GİRİŞİMCİ ÜNİVERSİTE OLMAK | A4. TOPLUMSAL KATKIYA VE SÜREKLİ GELİŞİME ODAKLANAN YÜKSEKOKUL OLMAK
|
H4.1. Hayvancılık alanında bölge sorunlarına çözüm üretmek H4.2. Hayvancılık alanındaki akademik kapasiteyi artırmak H4.3. Spor ve turizm alanlarında bölgeye katkıda bulunmak
| 1. Toplumsal katkı sağlayacak proje ve etkinliklerin sayısını ve türünü artırmak 2. Toplumsal katkı için yerel paydaşlar ile işbirliği yapmak 3. Öğretim elemanları ve öğrencilerin toplumsal katkı faaliyetlerine katılımını artırmak 4. Toplamsal katkı faaliyetleri performansını takip etmek ve sürekli iyileştirmek |
A5. ÜNİVERSİTEMİZDE SOSYAL VE AKADEMİK YAŞAM ALTYAPISINI GELİŞTİRMEK | A5. YÜKSEKOKULUMUZDA SOSYAL VE AKADEMİK YAŞAM ALTYAPISINI GELİŞTİRMEK |
H5.1. Öğrencilerimizin sosyal yaşam alanı kullanımını artırmak H5.2. Üniversitemiz mevcut eğitim-öğretim ve sosyal altyapısını artırmak
| 1. Öğrencilerin üniversite içindeki sosyal yaşam alanlarını daha etkin bir biçimde kullanmalarını teşvik etmek amacıyla çeşitli stratejiler geliştirme 2.Okulumuzun mevcut sosyal altyapısını geliştirmek |
Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu
Kalite Komisyonu
Aralık - 2024
Hedefler:
·Öğrenci Odaklılık: Öğrencilerimizin ihtiyaçlarına uygun, onların kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayan, sektörlerdeki son gelişmeler ve değişimlerin takip edilmesiyle güncel bir eğitim programı sunmak.
·Akademik Gelişim: Nitelikli öğretim kadrosu ve çağdaş eğitim yöntemleri kullanarak, akademik gelişimi hedefleyen bir yaklaşım benimsemek.
·Araştırma ve Geliştirme: Öğretim kadromuzun ve öğrencilerimizin katılımıyla, araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmek.
·İş Birliği ve Paydaşlarımıza Değer Verme: İş dünyası, kamu kurumları, öğrenci yakınları ve toplumla etkin bir iş birliği yaparak, paydaşlarımızın beklentilerine cevap verecek hizmetler sunmak ve onların değerlerine saygı duymak.
·Sürekli Gelişim: Sürekli iyileştirme yaklaşımı benimseyerek, kalite yönetim sistemimizi geliştirmek ve hedeflerimize daha hızlı ulaşmak.
Değerler:
·Kalite: Yüksek kalite standartlarını benimseyerek, öğrencilerimize en iyi eğitimleri sunmak.
·Etik Değerler: Etik değerlere uygun hareket ederek, öğrencilerimize ve paydaşlarımıza saygı duymak ve güven kazanmak.
·İnovasyon: Yenilikçi yaklaşımlarla öğrencilerimizin ve kurumumuzun gelişimine katkı sağlamak.
·Çevre Duyarlılığı: Çevreye duyarlılık göstererek, sürdürülebilir bir gelecek için çalışmak.
·Toplumsal Sorumluluk: Toplumun ihtiyaçlarına duyarlı olmak ve topluma fayda sağlayacak projeler üretmek.
HTMYO-HK-1 | Akademisyen Gelişimi | Tüm programlarımızda bulunan akademisyenlerin yüksek lisans ve doktora eğitimlerine teşvik edilmesi | Öğretim elemanlarının Doktora Mezuniyet oranları | Yüzde | %80 | Doktora yapan öğretim elemanlarımıza imtiyazlarda bulunmak |
HTMYO-HK-2 | Araştırma ve Yayın | Akademik personelimizin araştırma faaliyetlerinin arttırılması ve yayın üretiminin teşvik edilmesi | Yayın sayısı | Adet | 10 | Akademik personelimizin araştırma faaliyetlerini desteklemek, proje önerilerini değerlendirmek ve yayınları teşvik etmek |
HTMYO-HK-3 | Toplumsal Katılım | Toplumsal sorunların çözümüne katkıda bulunmak ve toplumla etkileşimi arttırmak | Öğrenci katılımı, toplumsal proje sayısı | Adet | Öğrenci katılımı: 500, Toplumsal proje sayısı: 5 | Öğrencilerimizin toplumsal sorunlara yönelik projeler geliştirmelerine ve toplumsal olaylara katılmalarına olanak sağlamak |
HTMYO-HK-4 | Sektörel İş Birlikleri | Üniversite-sektör etkileşimini artırmak, akademi, toplum ve piyasalardaki güncel gelişmeleri karşılıklı paylaşma imkânını yakalamak | İşbirliği protokolleri, akreditasyonlar, staj anlaşmaları, teknik gezi, akademik - mesleki eğitim faaliyetlerinin sayısı | Adet | Her programda en az 1 iş birliği olmak üzere toplam 10 | Akademik ve idari kadronun ilgili programların sektör temsilcileri ile temasa geçerek öğrenci katılımlı organizasyonlar düzenlemesi |
HTMYO-HK-5 | Sosyal Faaliyetler | Öğrencilerimizin okulumuzla bağlarını güçlendirmek ve sosyal gelişim sağlamak | Okul ve program bazında düzenlenecek sosyal ve kültürel faaliyetlerin sayısı | Adet | Her yıl bahar yarıyılında düzenlenen 'Kariyer Günleri' etkinliğini gerçekleştirmek | Yüksekokul yönetimi, akademik kadro ve öğrencilerle geniş katılımlı bir organizasyonla iş, sanat ve spor dünyasından deneyimli ve tanınmış kişilerle konferans, seminer, workshop gibi etkinlikleri gerçekleştirmek |
HTMYO-HK-6 | Birimlerden Memnuniyet | Birimimizdeki öğrencilere yönelik memnuniyetinin ölçülmesi ve iyileştirilmesi | Anket sonuçları doğrultusunda birimlerin memnuniyet oranları | Yüzde | Genel memnuniyetin %75'e çıkarılması | Birimler arasında anket sonuçlarının düzenli olarak analiz edilmesi, eksik görülen noktalarda iyileştirme çalışmaları yapılması ve öğrenci geri bildirimlerinin dikkate alınması |
HTMYO-HK-7 | Kampüs Ortamı ve Sosyal İmkanlar | Kampüs ortamının ve sosyal imkanların iyileştirilmesi, öğrenci memnuniyetinin artırılması | Anket sonuçları doğrultusunda kampüs hizmetlerinden memnuniyet oranları | Yüzde | Genel memnuniyetin %75'e çıkarılması | Öğrenci memnuniyet anketlerinin sonuçlarının değerlendirilmesi, ihtiyaç duyulan alanlarda geliştirme çalışmaları yapılması ve ilgili birimlerle iş birliği yapılması |
HTMYO-HK-8 | Eğitim, Öğretim ve Kariyer | Eğitim-öğretim ve kariyer olanaklarının iyileştirilmesi, öğrenci memnuniyetinin artırılması | Anket sonuçları doğrultusunda eğitim-öğretim ve kariyer hizmetlerinden memnuniyet oranları | Yüzde | Genel memnuniyetin %75'e çıkarılması | Öğrencilerin geri bildirimleri doğrultusunda eğitim ve kariyer alanında iyileştirme çalışmaları yapmak, ilgili akademik birimlerle iş birliğini artırmak ve kariyer etkinliklerini çeşitlendirmek |
HTMYO-HK-9 | Okul Yönetiminden Memnuniyet | Okul yönetiminin öğrenci taleplerine duyarlılığı ve yönetim süreçlerine ilişkin memnuniyetin artırılması | Anket sonuçları doğrultusunda okul yönetiminden memnuniyet oranları | Yüzde | Genel memnuniyetin %75'e çıkarılması | Öğrencilerle düzenli toplantılar yapılması, anket sonuçlarının değerlendirilerek yönetim süreçlerine dahil edilmesi ve öğrencilerin önerilerinin dikkate alınması |







•HTMYO Birim Kalite Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları
•(1) Birim Kalite Komisyonu aşağıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda çalışır:
•a) Birim Kalite Komisyonu Birim Kalite Sorumlusunun başkanlığında ve çağrısı üzerine her akademik yılda en az iki kez toplanır.
•b) •Toplantı gündemi, tarihi ve yeri komisyon başkanı tarafından belirlenir ve üyelere duyurulur.
•c) Birim Kalite Komisyonu, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla karar alınır. Oyların eşit olması halinde komisyon başkanının oyu doğrultusunda karar verilmiş sayılır.
•HTMYO Birim Kalite Komisyonunun Çalışma Usul ve Esasları
•(1) Birim Kalite Komisyonu aşağıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda çalışır:
•a) Birim Kalite Komisyonu Birim Kalite Sorumlusunun başkanlığında ve çağrısı üzerine her akademik yılda en az iki kez toplanır.
•b) Toplantı gündemi, tarihi ve yeri komisyon başkanı tarafından belirlenir ve üyelere duyurulur.
•c) Birim Kalite Komisyonu, üye tam sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla karar alınır. Oyların eşit olması halinde komisyon başkanının oyu doğrultusunda karar verilmiş sayılır.
•HTMYO Birim Kalite Komisyonunun Görevleri
•(1) Birim Kalite Komisyonunun görevleri şunlardır:
•a) Üniversitenin Stratejik Planı ve hedefleri doğrultusunda, birimin eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin değerlendirilmesi ve kalitesinin geliştirilmesi ile ilgili birim iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak ve ilgili birim kuruluna/yöneticisine önerilerde bulunmak,
•b) Birim iş süreçlerini hazırlamak, değerlendirmek ve gerekli hallerde revize etmek,
•c) Birim genelinde iç kontrole ilişkin süreçleri yürütmek ve izlemek,
•ç) Birim Kalite Komisyonu kararlarının ilgili birim genelinde uygulanmasına katkı sağlamak ve sonuçlarını izlemek,
•d) Birim İç Değerlendirme Raporunu ve diğer bilgileri hazırlamak ve istenilen zamanda Kalite Koordinatörlüğüne sunmak,
•e) Bağımsız değerlendirme kuruluşları tarafından yapılacak belgelendirme ve değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak ve her türlü desteği vermek,
•f) Üniversite iç ve dış değerlendirme sonucunda düzenlenen raporun sonuç, değerlendirme ve önerileri doğrultusunda birim kuruluna/yöneticisine önerilerde bulunmak,
•g) Kalite Koordinatörlüğü veya birim yönetimi tarafından kalite ile ilgili belirlenen diğer çalışmaları yürütmektir.


Ünvan | Ad Soyad | Görev |
---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi | Zekeriya AKIN | Komisyon Başkanı |
Öğr. Gör. | Muzaffer MUTLU | Komisyon Başkan Yardımcısı |
Öğr. Gör. | Bilgehan ÖZKAN | Üye |
Doç. Dr. | Mustafa Ali UYSAL | Üye |
Dr. Öğr. Üyesi | Halil İbrahim DEMİR | Üye |
Öğr. Gör. | Mine DEĞİRMENCİOĞLU | Üye |
Öğr. Gör. | Merve ALTUN | Üye |
Dr. Öğr. Üyesi | Şevket Süleyman İRTEM | Üye |
STK | Bilal ÖZEL | Üye |
Özel Sektör | Mehmet Ali KUZGUN | Üye |
Özel Sektör | Osman TAŞKIN | Üye |
Kamu | Nazmiye ULUSAN ÖĞÜTÇÜ | Üye |
Öğrenci | Gizem ÇAL | Üye |
Görev | Ünvan - Ad - Soyad |
AKTS Koordinatörü | Öğr. Gör. Durmuş ÇALIŞKAN |
Erasmus Koordinatörü | Öğr. Gör. Ramis Onur ÖRÜK |
Farabi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ramis Onur ÖRÜK |
DGS Koordinatörü | Öğr. Gör. Merve ALTUN |
Muafiyet ve İntibak Komisyonu | Öğr. Gör. Muzaffer MUTLU (Başkan) Doç. Dr. Mustafa Ali UYSAL (Üye) Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim DEMİR (Üye) Öğr. Gör. Mine DEĞİRMENCİOĞLU (Üye) |
Ad Soyad | Görev |
---|---|
Gizem ÇAL | Başkan |
Sıla KANAR | Üye |
Hatice ÖZDEMİR | Üye |
Buhari GÜL AKBEYİK | Üye |
Zeynep DAŞAN | Üye |
Damla ZINGIL | Üye |
Toplantı Tutanakları
Meslek Yüksekokulumuz kalite güvencesi sistemi kapsamında, Üniversitemizin 2022-2026 Stratejik Planı ile uyumlu olarak insan kaynaklarının, fiziki mekânların ve eğitim ortamlarının MYO misyonumuzu ve vizyonumuzu gerçekleştirmeye yönelik verimli ve etkili bir şekilde kullanımını hedeflemektedir.
Meslek Yüksekokulumuz kalite güvencesi sistemiyle ilgili çalışmalar, Üniversitemiz https://kalite.mehmetakif.edu.tr adresinde belirtilen hedeflere uyumlu olarak, Anabilim Dalı Başkanlarımız, Kurul-Koordinatörlüklerimiz ve Birim Kalite Komisyonumuz tarafından eş güdümlü olarak yürütülmektedir. Kalite güvence sistemi kapsamında Meslek Yüksekokulumuz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetleri dönemlik öğrenci geri bildirimleriyle değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonuçları kapsamında kalitenin arttırılmasına ilişkin konular gözden geçirilmektedir. Üniversitemizin yıl içerisinde gönderdiği bölüm-birim değerlendirmeleri de ayrıca Anabilim Dalı Başkanlıklarımız tarafından değerlendirilmektedir.
Öğrencilerimiz, ÖDEMER (Öğrenci Destek Merkezi) aracılığıyla taleplerini ve şikâyetlerini bize ulaştırabilmektedir (ÖDEMER). Meslek Yüksekokulumuz akademik birimlerinin eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin faaliyetleri Uzaktan Eğitim Merkezi aracılığıyla kontrol edilmektedir. UZEM’den sorumlu birim yetkililerimiz, eğitim ve öğretim kalitesini olumlu etkileyecek uygulamalar veya süreçte eğitimde yaşanan aksaklıklar olması durumunda, Meslek Yüksekokulumuz akademik personelinin tamamının üye olduğu sosyal ağ grubundan anlık bilgilendirmekte ve gerekli destek sağlamaktadır.
Meslek Yüksekokulumuz akademik birimlerinde yürütülen önlisans programlarının eğitim ve öğretim amaçları ve program çıktıları “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” içerisinde değerlendirilmekte ve ayrıca alana özgü yeterlilikler de göz önünde bulundurulmaktadır. Eğitim öğretim programları, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlikler Çerçevesi” kapsamında geliştirilmiş olan TYYÇ ile belirlenen hedeflere göre yapılmaktadır. Örneğin; ders kredileri, “Türkiye Yükseköğretim Yeterlikleri Çerçevesi'nde belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükü esas alınarak kredilendirilmekte ve eğitim öğretim programları, dönem başına 30 AKTS olarak uygulanmaktadır. Önlisans programlarının bulunduğu akademik birimler hakkında detaylı bilgiye https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılmaktadır. Programların TYYÇ ilişkisine https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinden ulaşılabilmektedir.
Meslek Yüksekokulumuzda yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerinde öğrenci iş yüküne dayalı tasarım, YÖKAK ve AKTS dikkate alınarak belirlenmektedir. Meslek Yüksekokulumuzda AKTS hesaplanmasında, 30 AKTS 1 yarıyıllık iş yüküne, 60 AKTS 1 yıllık iş yüküne, 1 AKTS = 25–30 saatlik iş yüküne karşılık gelmektedir. Programların eğitim amaçları ve program çıktıları öğrenim sürecinde öğrencinin program çıktılarına dayalı öğreneceklerini ölçülebilir biçimde sunmak üzere planlanmaktadır. Öğrenci iş yükünün belirlenmesinde öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı derslik içi ve derslik dışı çalışmalar ve sınavlar dikkate alınmaktadır. İş yükü üzerinden belirlenen AKTS’ler kamuoyuna açık olarak üniversitemiz resmi web sayfasında yer alan “AKTS Bilgi Paketi” adı altında, https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/ adresinde Meslek Yüksekokulumuz akademik birimlerine ait alt başlıklarda duyurulmaktadır. Meslek Yüksekokulumuz tüm akademik birimlerinde Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) çalışmaları devam etmektedir (https://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/bologna/).
Diploma ekinde, mezuniyet tarihi, diploma numarası, alınan derecenin düzeyi, içeriği ve kullanım alanları, Üniversitenin eğitim-öğretim ve değerlendirme esasları ile ulusal eğitim sistemi hakkında bilgiler yer alır. Diploma eki; Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilen bir model temel alınarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci İşleri Bilgi İşletim Sistemine göre elektronik ortamda hazırlanır ve Öğrenci İşleri Daire Başkanı tarafından e-imza/ıslak imza ile imzalanır.
PROTOKOL LİSTESİ | |
KURUM | PROTOKOL SÜRESİ |
ER-AH Havacılık Ticaret Ltd. Şti. | 01.12.2023 – 01.12.2026 |
Bucak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü | 01.11.2023 – süresiz |
Nilglobal Bilişim Tarım Gıda Turizm İthalat İhracat Sanayi Ticaret Ltd. Şti. | 04.03.2022 – 04.03.2027 |
Bertan Lojistik Sanayi ve Dış Ticaret Ltd. Şti. | 22.03.2022 – 22.03.2027 |
AEF Jenaratör A.Ş. | 04.03.2022 – 04.03.2027 |