Halkla İlişkiler ve Tanıtım Program’ın amacı, rekabetin, müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin arttığı bir ortamda tüketicilerin dikkatini çekme kurumun ulaşmaya çalıştığı hedef kitleye kurumu kendini doğru bir şekilde anlatıp tanıtmasını sağlamaktır. Bu bağlamda program öğrencilerin alanında araştırma ve planlama yapabilen, kitle iletişim araçlarında bilgi ve beceri sahibi, ulusal ve uluslararası pazarda halkla ilişkiler stratejilerini doğru şekilde kullanabilen nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir.
Mezunların İstihdam Olanakları
Özel kuruluşlar kar etmek amacıyla kurulmuş kuruluşlar olup kârlarını artırabilmek için verimli çalışmak zorundadırlar. Bu zorunluluk onlara kuruluş içinde ve kuruluş dışında beşeri ilişkiler alanında çalışmaya zorlamakta kuruluşla, kuruluş dışındaki kişi ve kurumlarla iyi ilişkileri sürdürmeleri gerekmektedir.
Dolayısıyla gerek özel gerekse kamu kuruluşlarında halkla ilişkilere verilen önem her geçen gün artmaktadır.
İki yıllık bu programdan mezun olanlar:
• Kamu ve özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler ve tanıtım birimlerinde ara kademe mesleki personel,
• Müşteri ilişkileri uzmanı, ürün ya da hizmet sorumlusu olarak çalışabilmektedirler.
• Bunların yansıra, program mezunları,
• Gazete, dergi, televizyon, reklam ajansları ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda çalışma imkânlarına sahiptirler.
Dikey Geçiş Yapılabilen Bölümler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı mezunları, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) nda başarı göstermeleri durumunda mezuniyet alanlarıyla ilgili bir lisans programına devam etme hakkına sahiptir.
• Görsel İletişim Tasarımı
• Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
• İletişim
• İletişim Bilimleri
• İletişim Sanatları
• İletişim Tasarımı
• İletişim ve Tasarım
• Reklam Tasarımı ve İletişimi
• Reklamcılık
• Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA):
PEA1: Kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında çalışmak veya kendi girişimlerini hayata geçirmek üzere halkla ilişkiler disiplini ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahip,
PEA2: Dijital teknolojileri takip eden ve bunları etkin bir şekilde kullanabilen,
PEA3: Meslek etiğine sahip, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik bilinci ile hareket eden,
PEA4: Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eden, takım çalışmasına yatkın nitelikli mezunlar vermektir.
Vizyon: Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanında ulusal düzlemde bölgenin ihtiyaçlarına yanıt veren, uluslararası arenada toplumsal yapıyı etkileyen gelişmeleri yakından takip eden, evrensel bilgiye ulaşan ve bu bilgiyi üreten, dijital dünyanın bir parçası olan, yenilikçi, özgürlükçü, etik duruşu ile bilim dünyasına, topluma ve iş yaşamına katkıda bulunan; etik değerlere bağlı, yaratıcı, etkili iletişim becerileriyle donatılmış ve sektörün ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikli profesyoneller yetiştiren öncü bir program olmaktır.
Misyon: Halkla ilişkiler disiplininin gerekliliklerinin farkında olan, iletişim becerileri, yaratıcı düşünme ve stratejik yönetim konusunda güçlü bir temele sahip, meslek etiğine uygun hareket eden, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden ve uygulayan, yenilikçi, yaratıcı, girişimci, eleştirel düşünme yetisine sahip, toplumsal sorumluluk bilinci yüksek, değişen dünya koşullarına uyum sağlayabilen çok yönlü proaktif iletişim personelleri yetiştirmektir.
Programın Değerleri: (HİT Değerler)
- Evrensel
- Etik ve Mesleki Normlara Bağlılık
- Yenilikçi
- Toplumsal Katkı Merkezli
- Katılımcı
- Öğrenci Odaklı
- Dijitalleşmiş
- Sürdürülebilirlik ve Çevre Bilinci
