Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı

Yayın Tarihi | 18 November 2024, Monday

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Program’ın amacı, rekabetin, müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin arttığı bir ortamda tüketicilerin dikkatini çekme kurumun ulaşmaya çalıştığı hedef kitleye kurumu kendini doğru bir şekilde anlatıp tanıtmasını sağlamaktır. Bu bağlamda program öğrencilerin alanında araştırma ve planlama yapabilen, kitle iletişim araçlarında bilgi ve beceri sahibi, ulusal ve uluslararası pazarda halkla ilişkiler stratejilerini doğru şekilde kullanabilen nitelikli insan kaynağını yetiştirmektir.

 

Mezunların İstihdam Olanakları

Özel kuruluşlar kar etmek amacıyla kurulmuş kuruluşlar olup kârlarını artırabilmek için verimli çalışmak zorundadırlar. Bu zorunluluk onlara kuruluş içinde ve kuruluş dışında beşeri ilişkiler alanında çalışmaya zorlamakta kuruluşla, kuruluş dışındaki kişi ve kurumlarla iyi ilişkileri sürdürmeleri gerekmektedir.
Dolayısıyla gerek özel gerekse kamu kuruluşlarında halkla ilişkilere verilen önem her geçen gün artmaktadır.
İki yıllık bu programdan mezun olanlar:
• Kamu ve özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkiler ve tanıtım birimlerinde ara kademe mesleki personel,
• Müşteri ilişkileri uzmanı, ürün ya da hizmet sorumlusu olarak çalışabilmektedirler.
• Bunların yansıra, program mezunları,
• Gazete, dergi, televizyon, reklam ajansları ve kamuoyu araştırmaları ile ilgili kuruluşlarda çalışma imkânlarına sahiptirler.

 

Dikey Geçiş Yapılabilen Bölümler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı mezunları, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) nda başarı göstermeleri durumunda mezuniyet alanlarıyla ilgili bir lisans programına devam etme hakkına sahiptir.

 

• Görsel İletişim Tasarımı
• Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
• İletişim
• İletişim Bilimleri
• İletişim Sanatları
• İletişim Tasarımı
• İletişim ve Tasarım
• Reklam Tasarımı ve İletişimi
• Reklamcılık
• Reklamcılık ve Halkla İlişkiler

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Program Bilgileri